Chikunqunya, chikunqunya en dushi’s papi & mami - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu Chikunqunya, chikunqunya en dushi’s papi & mami - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

Chikunqunya, chikunqunya en dushi’s papi & mami

Door: Puck en Mabel

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

09 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Week vier op het eiland begint alweer..

De afgelopen anderhalve week staat zoals de titel het al zegt in het teken van de “Chikungunya”. Even voor jullie.. Chikungunya is een hele vervelende muggenziekte die door een overheersende tijgermug wordt overgebracht op de mens. Deze mug is hier sinds afgelopen zomer en kan besmet zijn met het virus. Het is helaas niet niks, men krijgt symptomen als gewrichtspijn, uitslag, koorts, misselijkheid etc. ..
Zoals jullie misschien al gelezen hebben in de Nederlandse kranten is het een fikse epidemie, en is 89% van de gehele bevolking met Kerst besmet of eerder besmet geraakt.. JAKKES!

Misschien zien jullie het al voor je.. wij als twee mega angsthazen bewegen de gehele dag door, sprayen ons de hele dag in, kunnen nergens anders meer over praten, hebben allerlei vitaminepillen, gif, deet en wierook ingeslagen & hopen het op deze manier niet te krijgen.. Momenteel heeft Mabel wel al ongeveer een week te maken met lichte gewrichtspijn, die gelukkig & hopelijk niet verergerd. FINGERS CROSSED!

Enfin alweer genoeg over die vervelende hype hier in Curaçao..
ZONDAG – Vroeg wakker door de zenuwen dat onze lieve ouders samen met twee vrienden ons vandaag voor een week komen bezoeken. HAPPY!
We hadden afgesproken om paps & mams op te wachten bij het hotel.. maar zijn als verrassing naar het vliegveld gereden om hun hier met wat bier en een warm ontvangst in ons armen te nemen. Na veel geknuffel, gekus & een paar foto’s zijn we naar het hotel vertrokken om de week genieten in te luiden met een cocktail.

De volgende morgen rond half 11 opgehaald door paps & Ed, om vervolgens een hele dag te genieten van de zon, cocktails, hamburgers, de zee, koffie, een warme douche & elkaar.

Dinsdagmorgen hadden we om 11 uur afgesproken met onze ouders om een rondje Punda & Otrobanda te doen en vervolgens te genieten op het strand. Helaas, maar natuurlijk ook erg leuk werd het genieten op het strand ingeruild voor een trip met 11 studenten naar de Hato Grotten & Porto Marie. LEUK!

Woensdag ging om 08:00 de wekker om vervolgens om 08:30 naar het hotel te gaan en hier weer een dag te genieten van wat drankjes, lekker eten, de zon, elkaar & die heerlijke butler (papa!!). ’s Avonds hebben we ons klaar gemaakt voor een hapje & dansje bij THE place to BE op woensdag: Cabana Beach!

Op donderdag werden we om 08:30 opgehaald door paps, mams & ed, ien om vervolgens een dag rond te touren richting het Westpunt. Eenmaal aangekomen bij het National Park ‘Shete Boka’ begon onze eigen safari tour. Langs heuvels, door kuilen & modder, met gegil en veel avontuur hebben we erg genoten. Vervolgens zijn we doorgereden en hebben we een heerlijke lunch gehad aan het water bij Restaurant Karakter. GENIETOS.

De week vloog voorbij.. en zo was het alweer zaterdag. Vandaag hadden een afspraak met de huisbaas Hans, DJ Tony Castro & Kapitein Stanley. Het plan was om een hele dag te varen door de zee, langs het Spaanse Water en een kijkje te nemen bij de TUC boot (een gezonken schip).. Om 10.30 PM begon het avontuur en hebben we tot ongeveer 16.00 PM genoten van de zon, de tucboot & nog veel meer…

’s Avonds zijn we om de vakantie van paps & mams af te sluiten een hapje gaan eten in Otrobanda en hebben we nog even de heupen los gegooid op Zanzibar. LEUK!

Zondag brak de laatste dag van mijn ouders alweer aan.. wat betekende de laatste dag genieten van papa en mama, het luxe bij het hotel, de butler, de cocktails, de hamburgers, een warme douche & vooral de gezelligheid. Aan het eind van de middag nog even heerlijk genoten van een drankje en een collega van mijn moeder bij Cabana. In de avond was het helaas tijd om alweer afscheid te nemen. Pap & mam we hebben echt genoten met jullie, en zien jullie over 47 dagen weer!

Ohja.. het enige wat wij ook nog gaan missen zijn de feestdagen in Nederland & de familie. MAAR wij denken dat het hier, samen met onze dushi’s van het andere studentenhuis ook zeker een groot feest zal worden.

• 09 December 2014 - 17:29

Marloes Hoppstein:

Hoi meiden,

Leuk om over jullie avontuurtjes te lezen hoor!
    Klinkt allemaal erg gezellig, behalve van die rotmuggen dan.
    Heel veel plezier en succes verder en alvast hele fijne feestdagen gewenst.
    We zullen jullie missen!

Liefs,