MAAK ME (ons) GEK! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu MAAK ME (ons) GEK! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

MAAK ME (ons) GEK!

Door: Mabel en Puck van Lingen

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

05 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Allereerst natuurlijk: BON AÑA (Gelukkig Nieuwjaar!!!!) alle lieve familie, vrienden, kennissen en vriendinnen.

09.00AM ging zondag de wekker om naar Zanzibar te vertrekken. Met nog wat slaap in de ooghoeken keken we naar buiten en zag het weer er somber uit.. SHIT! Om ons toch maar te vermaken zijn we naar Jan Thiel vertrokken, om hier op zoek te gaan naar de enige echte Gerard Joling. MAAK ME GEK!
Eenmaal aangekomen in Jan Thiel begon het keihard te regenen en te stormen.. Tjjja, daar sta je dan.. uiteraard zonder Gerard én in de smerige regen!

Ondanks het smerige regenachtige bewolkte weer lagen we met de billen in het zand, totdat we een bericht kregen van een huisgenoot.. INBREKER?! WAT?! Er bleek dus serieus een inbreker MIDDEN OP DE DAG bij ons in het studentenhuis in de gang te staan.. Damn, wat zijn wij geschrokken, maar blij dat we niet oog in oog stonden met deze engerd.. Gelukkig heeft deze gek niks mee kunnen nemen, en enkel de tafel geruïneerd. BIZAR!

Vanwege het slechte weer zijn we vroeg naar huis vertrokken, om vervolgens met dushi’s Lida, Lilly & Geert naar Cabana Festival te gaan. Na een paar danspasjes, drankjes en wat gezelligheid vonden we het alweer snel tijd om naar huis te gaan. Enne.. jullie raden nooit wie toen tegen kwamen: de enige echte GEER! (HIJ) MAAK(TE) ONS GEK!

De volgende dag begon helaas weer met wat druppels en een donkere grauwe lucht. De regel in Curaçao is dat als het in Punda slecht weer is, is het in het Westpunt TOP! Om dus het mooie weer op te zoeken was het tijd om samen met de twee jongens naar het Westpunt te rijden, en hier te genieten op één van de vele mooie stranden. Eenmaal aangekomen bij het prachtige strand uit de boeken: Playa Porto Marie, lagen we alsnog snel met onze billen in de regen. HELAAS!

WOENSDAG, oudejaarsdag. De wekker ging om 09.00AM, om vervolgens samen van de cultuur te genieten in Punda & Otrobanda. Naast het cultuursnuiven moest er natuurlijk ook wat geshopt worden. Samen hebben we 3 uur lang gelopen om souvenirs én kleding te shoppen & te genieten van de cultuur.

Vervolgens was het om 14.00 tijd om ons klaar te stomen voor de enige echte allergrootste PAGARA (vuurwerk) XXL, van wel 1,2 kilometer lang die door onze straat afgestoken werd. Om 14.00AM stonden wij dan ook op het balkon van de huisbaas om te genieten van alle klappen, rook, stank & natuurlijk wat overheerlijke oliebollen.
’s Avonds zijn we rond 11.00PM richting THE place to be: de Pontjesbrug gegaan. Wat een mensen.. het leek wel of heel Curaçao naar deze plek kwam om het nieuwe jaar in te luiden. WAUW!

De volgende dag was er geen tijd om uit te slapen, want om 08.30AM ging de wekker alweer. Het was tijd om ons klaar te maken voor de Nieuwjaarsduik. Om 09.30AM waren we bij Zanzibar, om vervolgens om 12.00 richting het water te gaan. Wat was dit gaaf om mee te maken zeg!

In de avond waren we uitgenodigd om gezellig een hapje te eten bij bewaker Pony. Hier hebben we met ongeveer tien mensen gezellig gegeten, gekletst, gedanst en uiteraard ook gelachen. GEZELLIG!

ZATERDAG – De wekker ging om 09.30AM, omdat we vroeg wilde wakker worden om een hele dag te kunnen genieten samen met dushi Lida in Saint Tropez Ocean Club. WAUW! Deze club, een zwembad aan de zee, is ZO gaaf! Elke keer weer kijken we onze ogen uit naar een hele dag genieten op een heerlijk bed. LEKKER!

’s Avonds hadden we afgesproken om een drankje en dansje te doen op het strand op Zanzibar. Maar.. jullie raden het al: REGEN! Door de regen hebben we toch maar besloten om ons avond nog nuttiger te besteden en wat aan school te doen..

De volgende ochtend hadden we om 09.15AM afgesproken met Joyce & Ruth, twee lieve studenten van een ander project. Vandaag 4 januari is het de officiële allergrootste feestdag in Curaçao: FUIKDAG! Vanwege het feit dat we allemaal helaas nog niet helemaal goed hersteld zijn van alle vervelende kwalen, hadden we besloten om naar een kerkdienst en open dag van een landhuis te gaan. INTERESSANT!

Om 09.30AM vertrokken we richting landhuis Ascension. Eenmaal aangekomen mochten we gelijk aanschuiven bij de kerkdienst. Na het luisteren naar de dominee, het zingen van wat mooie liederen en het genieten van alle mensen zijn we ook deze ervaring rijker. LEUK!

Na de kerkdienst was het tijd voor een rondleiding door het landhuis. Bijzonder, interessant en ook mooi om te horen hoe het er vroeger aan toe ging met de slavernij in Curaçao.

Vervolgens vonden we het wel weer leuk geweest, en was het voor Puck & ik tijd om ergens te gaan chillen met de billen in het zand. Want ja.. dat doen we natuurlijk nog niet genoeg! Maar wat was het heerlijk.. samen hebben we de hele dag genoten van de zon, een heerlijke lunch & de zee bij Karakter. HEERLIJK!

's Avonds hebben we genoten van een heerlijke kop erwtensoep, was het tijd om weer wat aan school te doen en vroeg ons bed in te duiken.

Al met al was het een regenachtige week, en hebben we iedere dag te maken met flinke regenbuien. Ondanks de regenbuien werken we uiteraard nog aan onze kleur, door alle uren zon te pakken die er zijn, HAHA. En wanneer het ’s avonds geen lekker weer is, hebben we in ieder geval een goede reden om wat aan school te doen.

Ohja.. Best grappig! Het wordt met de dag erger.. wanneer we op straat lopen, ergens af gaan rekenen, op de markt lopen, in een supermarkt staan, op het strand liggen of zelfs ergens lekker aan het feesten zijn worden we aangesproken om het feit dat we een tweeling zijn. Enne.. we zijn hier geen normale tweeling, maar een typisch BARBIE tweeling. OKÉ?!
Afgelopen week kwamen er zelfs 2 politieagenten naar ons toe lopen, om te vertellen dat de dushi tweeling werd gezocht én hij ons nu in twee dagen al 3 keer heeft gezien. GRAPPIG!

De dagen vliegen om ons oren, en zo hebben wij nog maar 18 volle dagen te gaan voordat ons avontuur er alweer op zit.. Balen, maar natuurlijk ook wel weer heel erg fijn om onze lieve familie, vriend en vriendinnen te kunnen zien.
Deze laatste 18 dagen gaan we gebruiken om te genieten van het strand, de zon, het eten, de cultuur, onze Curaçaose familie & het afronden van het project.
Hiernaast zullen wij waarschijnlijk samen met dushi Lida twee dagen vertrekken naar het mooie Bonaire. Wanneer dit plaats gaat vinden is nog een grote verrassing!

Ayo lieve mensen, en tot over 18 dagen!