Strandkanjers & auto's - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu Strandkanjers & auto's - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

Strandkanjers & auto's

Door: Puck en Mabel

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

23 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Alweer twee weken verder en een heleboel meegemaakt, maar wij houden het beknopt (proberen wij, haha;)) ..

MAANDAG – Vroeg ging de wekker aangezien we hadden afgesproken om met de jongens aan het project te werken. Om 08:00 zaten we samen in de tuin aan het ontbijt, om vervolgens rond een uur of 10 naar St. Tropez Ocean Club te gaan. Dit is een club met een zwembad die overloopt in de zee, een geschikte plek voor studenten vanwege de WiFi.. Zoals vele van jullie op Facebook hebben vernomen ging dit lastiger dan gedacht.. WAUW, het uitzicht! Na 2 uur te studeren kwamen gezellig wat medestudenten langs.. een goede reden om te stoppen met studeren dus;) (haha). Nadat we hebben genoten van de zonsondergang zijn we naar huis gegaan en hebben we een heerlijk prakkie voor ons zelf gemaakt.
’s Avonds niets meer dan aan het project gezeten en vroeg gaan slapen.. want morgen weer een afspraak met de opdrachtgever en de eerste hockeytraining. SPANNEND!

DINSDAG – De afgelopen nacht is Puck met een minder en Mabel met super nieuws naar bed gegaan. We hebben onze afstudeerstages te horen gekregen.. Puck op de altijd gezellig oud’jes afdeling en Mabel (weer) bij de kinderen.
Na veel geregel en gebel met school kon helaas (op dit moment) niemand iets voor Puck betekenen.. dus mocht je nog iets weten;) LET ME KNOW!
Vervolgens ’s middags naar de opdrachtgever geweest en in een hotel suite van het Dolphin Suites nog wat aan het project gewerkt. Dit werd ons al snel te warm.. waardoor we na ongeveer drie kwartier richting Mambo Beach zijn vertrokken (hè wat vervelend). Hier gebeurde iets wat deze maanden niet vaker voor zal komen..

Het was rond 16:00, aardig druk op het strand wanneer er plotseling een radio man rond onze handdoeken dwarrelde.. Mabel had al 3x gezegd dat die maar niet naar ons moest komen.. en ja hoor daar kwam die, met zijn microfoon en zijn koptelefoon op zijn oren richting ons. Terwijl wij rood aanliepen vertelde Timo (dé radioman) ons dat hij iedere dag de mooiste vrouw van Mambo Beach moest kiezen.. LACHEN!
Hij zei dat het er vandaag twee waren, en begon een (radio)gesprek met ons. Na een interview over ons, de tweelingtruc, liefdes en nog veel meer, kregen wij een HOPI BON Bright biertje en was het tijd om te poseren voor op Facebook (YES dachten wij)..
Vervolgens zijn we rond 17:00 naar huis gegaan om te skypen met onze lieve ouders en zus, en ons hierna voor te bereiden op de eerste hockeytraining. Waren het geen spanningen voor de training, waren ze er wel voor de eerste donkere autorit samen..

En natuurlijk.. zoals sommige (Leon & Enzo) stiekem al hadden verwacht zijn Puck & Muck nooit aangekomen op eindbestemming: het hockeyveld.
20:00 begon de reis die nooit is geëindigd op het hockeyveld..
Gezamenlijk met de Antilliaanse TomTom gingen we in het donker, zonder voorbereidingen van waar het veld zou liggen, de weg op.
3x raden wat er gebeurde.. Precies.. tijdens het keren, midden op een doodlopende weg voor een heuvel en in the middle of nowhere hield de auto ermee op, werd deze rode auto omgebouwd tot een stoomboot en begon aan alle kanten te lekken.. ROOK dat er uit de auto kwam, bizar! Enfin.. daar sta je dan samen met een rokende auto dwars op de weg in ‘the middle of nowhere’.. In de regen, met kippenvel en het gevoel alsof we in een film terecht waren gekomen, hulp aangeboden gekregen van twee lieve bewoners. Na contact met de verhuurder, kwam deze om de nodige hulp te bieden. Shit.. een kapotte zekering en achterlicht, maar toch naar de garage van de verhuurder om een ‘nieuwe’ auto mee te nemen. Op weg naar de garage toch de niet-werkende auto gedropt en ingestapt bij de verhuurder.
Eenmaal aangekomen bij de garage kregen we direct een nieuwe (met nadruk op 'nieuwe') auto mee. In shock, trillend en met het angstzweet nog tussen de billen reden we op weg naar huis.. De weg leek wel kilometers lang. Al snel kwamen we erachter dat óók aan dit ding iets niet pluis was.. een kapotte, amper werkende rem en een stotterend geval. CHILL!
Een bijna dood ervaring doordat we nauwelijks konden remmen bij drie rode stoplichten en toch nog net een ongeluk hebben kunnen voorkomen.. Bij aankomst bij het huis begon ook dit leuke geval te roken, te stinken en kwamen er vuurvonken tevoorschijn van de remschijf.. PANIEK!! Remschijf in de fik! Gillend en met een sprint de huisgenoten gevraagd om met emmers te komen en de vonken uiteindelijk te blussen.. pfieuw! Vervolgens de verhuurder een bericht gestuurd en gevraagd om de volgende dag om 08:00 Antilliaanse tijd naar de auto te komen kijken.

WOENSDAG – Na een vervelende en hectische avond ging om 07:00 de wekker.. (wie spreekt er dan ook om 08:00 af). Het was 08:30 en de verhuurder was nog niet geweest. Na een whatsapp vertelde hij er binnen drie kwartier te zijn.. 10:00 .. 11:00.. 12:00 nog geen Terrence. Het geduld van Mabel raakte op;) Na vele whatsapp berichten, sms-jes en telefoontjes kwam hij (serieus) om 13:00 aanrijden. BELACHELIJK!
Vervolgens bleek dat er geen remvloeistof meer in zat, waardoor we gister niet konden remmen;) Enfin probleem opgelost!

Om 13:30 hadden we een afspraak met Matthias, de hoofdtherapeut van het Dolphin Center. Na ongeveer twee uur daar gezeten te hebben en de nodige uitleg te hebben gehad over de therapie, zijn wij samen met Katinka naar Mambo Beach gegaan en zijn de jongens nog even naar Terrence gegaan om iets van de auto te laten nakijken en maken.
De woensdagavond hebben wij wat beter ingevuld dan de dinsdagavond, we zijn namelijk met een hele buts aan studenten gezellig naar Cabana Beach geweest om daar een dansje en een drankje te doen.

DONDERDAG – Woensdagavond hadden we afgesproken met de jongens om vandaag tussen 10:00 en 10:30 naar Zanzibar te rijden. Gezamenlijk hadden wij twee de afspraak gemaakt om hard te gaan lopen. Om 07:30 ging de wekker dan ook.. Na 3x snoozen was het tijd om de spullen aan te trekken en twee rondjes rondom het Waaigat te rennen. In 28 graden, zonder water en op hockeyschoenen hebben we alsnog een sportieve ochtend gehad (heerlijk).

Vervolgens om 10:30 naar Zanzibar gereden. WAUW, geweldig! Eenmaal aangekomen bij een parelwit strand met een helderblauwe zee, hebben we heerlijk 4 uur op het strand geslapen en uiteraard gezwommen.

Na een stranddag, samen nog boodschappen voor de komende 3 weken gedaan. Het menu voor de komende weken bestaat uit sperziebonen, doperwten, wortels, sla, bruine bonen, rode kool, mais en tuinbonen.. (lekker Hollands dus;))

VRIJDAG – Hèhè, eindelijk een keer lekker uitgeslapen tot een uur of negen. Na lekker uitgeslapen te hebben, zijn wij (zoals altijd) weer lekker in de tuin gaan zitten en hebben wij een rustig, redelijk productief dagje gehad. Wij hebben gedurende de dag even aan project gewerkt en zijn gezellig samen naar de markt geweest om wat rond te snuffelen.
Helaas hebben wij in het huis geen koffiezetapparaat en is de enige optie oploskoffie, wat natuurlijk niet zo lekker smaakt als een echt bakkie pleur! Samen zijn wij na het avondeten even naar het Wilhelminaplein gelopen om daar een heerlijk bakkie koffie te drinken en vervolgens de avond af te sluiten bij Rock Beach, twee deuren naast ons huisje. Morgen staat er een heerlijke boottocht te wachten met de huisbaas Hans en zijn mattie Tony Castro (overigens ook van radio Dolfijn FM en het nummer Vrijdagavond!)

ZATERDAG – Het is 10 uur ’s ochtends .. Puck en Mabel staan al klaar voor vertrek en de heren liggen nog languit in hun bed. Na wat geklop op de deuren, zijn ook de jongens wakker en moeten wij (vrouwen) met ze allen wachten totdat de jongens hun haren hebben gedaan en de spulletjes hebben gepakt.. Onvoorstelbaar eigenlijk!
Bij aankomst bij de boot blijkt dat de bestuurder (Stanley) ons vergeten is en er dus zelf met de boot vandoor is (FIJN!). Enfin.. uiteindelijk zijn wij naar een strandje geweest, genaamd ‘Playa Daaibooi’, waar wij nog niet eerder waren geweest en waar wij een gezellig en lekker stranddag hebben gehad. WAUW, weer zo’n mooi strand! Volgende week zullen wij het nogmaals proberen om een boottocht te maken ..
In de avond zijn wij met Lida en een vriendin van Lida naar Zanzibar gegaan om daar een hap te eten en de heupen nog even los te gooien.. Enne Mabel die de salsa leerde;) Om 01:00 was het tijd om de ogen te sluiten en te dromen over de volgende avonturen.

ZONDAG – Vanmorgen om 07:00 ging de wekker alweer.. Tijd om nog maar een keer te gaan hardlopen. Samen heerlijk een half uur in de volle zon hardgelopen.
Na het hardlopen rustig ontbeten, geslapen in de zon en nu aan het project.
Vanavond misschien nog even een dansje wagen bij Wet & Wild op Mambo Beach!

Al met al was het weer een week vol hele leuke, maar ook avontuurlijke dingen;) Wij kijken alweer uit naar de volgende week.. WEEK 3, waarin wij onder andere de Christoffelberg zullen beklimmen.

Ayo dushi’s