Bon tardi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu Bon tardi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

Bon tardi

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

12 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi lieve dushi's,

Allereerst voor degenen die het nog niet meegekregen hebben, maar wel benieuwd zijn.. Wij zijn veilig aangekomen in Punda aan Zee.

Het begon al op 10 november 2014.. de hectische dag voor ons vertrek. Na afscheid te nemen van ons lieve opa en oma was het tijd om de koffers ingepakt klaar te zetten. De 60 hemdjes, 25 t shirts, 10 bikini’s, 16 jurkjes, 10 korte broekjes en hockeyspullen lagen al ongeveer twee weken klaar in twee koffers. Het enige wat nog niet gepakt was waren sneakers. Dit bleek voor Mabel toch een hele opgave te zijn, want ja .. welke neem je nou mee als je een keuze moet maken uit 14 verschillende. Na dubben maakte Puck het ‘gemakkelijker’ door te beslissen dat ze er maar 3 (ja 3 van de 14?!) mee mocht nemen. Fijn!

Na een paar uur eenmaal de hele bups in de koffers was het tijd om te duwen, trekken, stampen.. wat bleek, niks hielp om die ene koffer dicht te krijgen. Na een half uur stoeien begaf de koffer het.. Tja.. daar sta je dan om 18:00 met een ingepakte kapotte koffer. We moeten toch wel even zeggen dat dit klotsende oksels, een zweetneus en wat spanning opleverde. Bedankt opie & omie Hoppstein, dat jullie ons zo snel uit de brand hebben geholpen.

Om het vertrek voor Curaçao in te luiden, en de verjaardag van ons lieftallige moeder te vieren sloten we de avond gezamenlijk af met een etentje bij A Proposito.

11 november 2014 04:30.. de wekker ging. Waar de zenuwen eerst nog niet te merken waren, gierden ze nu door ons hele lijf. Het besef dat wij de familie, vrienden, liefdes en hockey voor 3 maanden moesten verlaten kwam toch wel heel dichtbij.
Na een snelle laatste douche werd het al snel tijd om ons samen met het uitzwaaicomité: papa, mama, Britt, Lotte en Tim, te begeven naar het vliegveld Schiphol. Hier was het direct tijd om de koffers af te leveren.. dit uiteindelijk toch nog gelukt met een nette 46 kilo.

Na het inleveren van de koffers was het toch echt tijd om voor 3 maanden afscheid te nemen van onze lieve gezin, vriendin en Tim. Na wat foto’s, veel dikke knuffels en wat kusjes begon het avontuur van Puck en Muck samen met de reisgenoten Leon en Enzo. Dit zijn twee studenten Ergotherapie waarmee wij & Katinka ons project zullen uitvoeren. Daar stonden we dan.. samen. Zonder een idee te hebben waar we heen moesten (wat een voorbereiding..).

De reis verliep prima, met een tussenstop op Sint Maarten. Eenmaal na 11 uur veilig aangekomen bij het vliegveld in Curacao, stond daar onze persoonlijk vrolijke Antilliaanse taxichauffeur ons op te wachten. Met het gevoel alsof we in de film de Flinstones zaten (denk aan zo'n oude bus..) vertrokken we vervolgens naar de stad en het appartement.

Wat een gekkenhuis is het verkeer hier.. Voorrang? Neehoor, gewoon je auto ervoor gooien en dan komt het goed. Toeteren? Jahoor, gewoon naar iedereen die je kent, zelfs alle politiemannen.. Na een toeristische route veilig aangekomen bij het appartement, waar Hans en ... (Johnnie) ons vriendelijk met veel geluid al vanaf het balkon ontvingen. Ook waren er nog meer aanwezigen, 3 Nederlandse meiden die ons vriendelijk begroetten en wat vertelden over het huis. Vervolgens gaf Hans ons een rondleiding.. (de achtertuin is nog mooier dan op de foto's).

Ohja.. over beesten gesproken hier. Roos (medestudent) vertelde ons dat er veel muggen zijn op het gehele eiland.. heel fijn. Nog geen vijf minuten binnen of Mabel kon niet stoppen met krabben. Oftewel we zitten alweer lekker onder, shit!!! Enne.. 's ochtends bij het ontbijt lopen er wat mega krabben en hagedissen rond te dwarrelen naast je... Brrr!!

Na het inrichten van de kamer was het tijd om een kleine boodschap te doen en ergens een hapje te eten. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een minimarket met wat brood, rijst, en uitgedroogd fruit..(dat wordt morgen toch maar naar de Appieheijn). Na de boodschappen gezamenlijk een hapje gegeten op het Wilheminaplein.

Gisteravond was een medestudent jarig en hadden de studenten ons meegevraagd naar het centrum. Eens kijken en proeven hoe het stappen er hier aan toe ging.. Na kennismaking met andere studenten hebben we toch even heerlijk onze dansmoves laten zien. Top!!!

Vandaag gaan we contact leggen met onze opdrachtgever van het Dolphin Center.. kijken of dat hier wat makkelijker gaat;) Vervolgens gaan we een auto huren, om de stad én misschien wel een van de mooie stranden te bezoeken. We laten snel weer van ons horen, en de foto's volgen nog;)

Ayo,

Puck & Muck

• 13 November 2014 - 00:01

José:

hoi meiden, heerlijk om te lezen......geweldig.......allemaal hetzelfde schrijftalent van jullie moeke.....ik zit te smullen....tot ....het volgende nieuws....geniet lekker xxx tante