En (AF)tellen maar... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu En (AF)tellen maar... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

En (AF)tellen maar...

Door: Puck en Mabel

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

19 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

HOPI BON! Nog maar 5 nachten in het Curaçaose bed voordat we weer met beide benen in Nederland staan☺.
Oeh.. Wat kan een mens uitkijken naar erwtensoep, donkerbruine brood met kaas, fatsoenlijke maaltijden, een warme douche, je eigen bed en uiteraard het belangrijkste alle lieve familie, vrienden & vriend die wij deze afgelopen 3 maanden moesten missen..

MAAR.. nu eerst nog even genieten!

De afgelopen week bestond uit veel bewolking, regen, wat zon, het strand, luieren & het (bijna) afronden van het project.. Vandaar ook het korte verslag;)

Maandag, dinsdag en ook woensdag waren drie mindere dagen met hier en daar wat bewolking en druppels regen uit de lucht. BAH!
Vanwege het mindere weer hebben we deze dagen niet van de zon kunnen genieten, en waren we verplicht om ons tijd anders in te vullen: SHOPPEN! Ook niet verkeerd natuurlijk;)

Aangezien wij (nog) niet kunnen meegenieten van de nieuwe wintercollectie én de uitverkoop in Nederland, zijn we maar begonnen met online shoppen. Bizar eigenlijk.. zit je in Curacao, ga je online in Nederland kleding kopen.. En uiteindelijk nog zomerkleding ook:) Haha!

Naast het online shoppen vonden we het ook leuk om de winkels en de mode in Curacao te bekijken. Dat de Antillianen achter lopen qua mode, dat is aan de bevolking al snel te zien. Iedere vrouw loopt hier in een legging óf een jurkje tot net onder de bips;). Ondanks dat zijn we alsnog geslaagd in een paar leuke jurkjes (wel wat langer natuurlijk) & topjes.

Woensdagavond hadden we gereserveerd bij strandclub Cabana, om hier samen een hapje te eten. Cabana is een hele gezellige club, waar we heerlijk hebben kunnen genieten van het eten en natuurlijk het samen zijn☺. LEUK!
Na het eten hadden we afgesproken om samen met wat jongens en meiden van de minor nog even de heupen los te gooien.

De volgende dag hadden we een afspraak voor het project bij het enige revalidatiecentrum op het hele eiland. Hier kregen we een rondleiding door het gehele centrum, en hebben we de laatste nuttige informatie kunnen verzamelen voor het eindproduct. Met deze informatie konden we dan eindelijk de twee onderzoeken in elkaar zetten en wachten op de nodige feedback. YEAH!

Vrijdag zijn we gezellig samen op pad gegaan richting het Westpunt. Tijdens het rijden kwamen we erachter dat de auto weer wat mankementen had.. SHIT! Elke keer wanneer we ook maar een kleine heuvel op moesten rijden.. hield de auto er als het waren mee op.. Best spannend dus! Ondanks de ‘kapotte’ auto wilden we ons dag niet verpesten, en zijn we doorgereden naar ons favoriete strandje: Karakter! Hier hebben we samen ondanks de bewolking heerlijk kunnen genieten.

Enne.. gelukkig krijgen we dinsdag (hopelijk) een nieuwe auto, waarmee we nog even kunnen touren!

ZATERDAG – Vanaf deze dag begon het aftellen echt.. Nog precies een week voordat we weer in het vliegtuig zitten. Toch best een lekker vooruitzicht!
Vandaag hebben we weer heerlijk kunnen rusten bij het altijd lekkere Saint Tropez. Op aanrader van Britt’s vriendin hebben we samen genoten van een lekkere Club Sandwich☺. JAMMIE, wat was die lekker!
’s Avonds hadden we afgesproken om samen met 4 andere meiden voor de allerlaatste keer naar Zanzibar te gaan, en hier een dansje te wagen. We gingen al rond 17:00, omdat we zo konden genieten van de Happy Hour. Na wat dansjes, drankjes, veel gezelligheid & een echte top avond zijn we rond 22:00 weer richting huis gegaan.

De volgende dag ging de wekker om 08:30.. We hadden afgesproken om vandaag vroeg boodschappen te doen. Boodschappen voor een barbecue met wel 23 man.
23 man, zullen jullie wel denken.. Jaja.. wij organiseren/verzorgen voor vanavond een barbecue voor alle studenten van de minor, inclusief de twee docenten die ons op komen zoeken. Dit was nog lastiger dan gedacht, haha!

Samen op weg naar de allergrootste supermarkt in Curacao. Eenmaal aangekomen keken we ons ogen uit.. het leek wel een attractie. 20 verschillende potten pindakaas, 10 soorten plastic bekers, 15 soorten WC-papier, en ga zo nog maar even door.
Na +/- 2 uur lang in de supermarkt rond te hebben gelopen, vonden we het wel weer genoeg en zijn we naar de AH gereden om de laatste dingen te halen.

Na het inslaan van alle boodschappen, was het tijd om te beginnen met het toetje: pannenkoeken. Simpel gemaakt en nog lekker ook, dachten wij! Dit ging anders dan gepland..
Pff.. alle 6 de pannen uitgeprobeerd, om tot de conclusie te komen dat geen enkele pan in staat is om een HELE en goede pannenkoek te bakken. BALEN!
Vervolgens hebben we 5 uur lang in de keuken gestaan, met een pan waar we halve pannenkoeken mee konden bakken:). Dus.. we kunnen met trots zeggen dat we wel 85!! pannenkoeken hebben gebakken.

Vandaag gaan we verder met de voorbereidingen voor vanavond, en hopen we natuurlijk op een hele gezellige afsluiting met de gehele minorgroep:).

De rest van de week is ook al bijna vol gepland. Dinsdag verblijven we samen een hele dag ALL-INCLUSIVE in het Resort waar onze ouders een week hebben gezeten. Dit heeft onze lieve paps helemaal vanuit Nederland voor ons kunnen regelen. MASHA DANKI!
Woensdag en donderdag gaan we richting Westpunt, om hier voor de laatste keer alle strandjes af te rijden. Vrijdag gaan we overdag heerlijk genieten bij ons favoriete plek Saint Tropez, en 's avonds het avontuur afsluiten met een BBQ aan de zee bij Rock Beach:). Heerlijk vooruitzicht dus!

Dit was ons enalaatste reisverslag vanuit Curaçao. Wij zullen voor vertrek nog wat van ons laten horen en zien jullie dan snel weer in Nederland!

Ayo, en een hele dikke kus & knuffel!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Januari 2015 - 16:37

Ineke Hoppstein-janse:

hartelijk dank voor jullie leuke reisverslagen Wij hebben er van genoten
    fijn om jullie weer gauw te zien goede reis en tot ziens oma en opa hoppstein-janse

• 19 Januari 2015 - 23:34

Inge:

Goh,wat is de tijd snel omgegaan. Uit jullie verslagen mogen we wel stellen, dat jullie een fantastische tijd hebben gehad. Geniet nog lekker van de fijne laatste daagjes,want hier kan de winterjas weer aan. Tot gauw! Liefs Inge