Time flies, but not memories - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu Time flies, but not memories - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

Time flies, but not memories

Door: Puck & Mabel

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

16 December 2014 | Curaçao, Willemstad

Pfff de tijd kent geen genade op het altijd prachtige zonnige eiland Dushi Korsou..

Tja.. Zo kom je net aan in Curaçao en zo zit je alweer bijna op de helft.. Alweer dik een hele week geleden voordat we iets van ons lieten horen.. wat voor ons voelt als 3 dagen geleden. Wat gaat de tijd ineens HOPI snel!

Druk, druk, druk.. Maar wat een rust hier! Helaas zijn pap & mam alweer vertrokken, en zit mams momenteel thuis opgescheept met DE ver-schrik-kelijke, muggenziekte die je niet wil hebben, Chikungunya (zie vorige reisverslag).. ERG vervelend & sneu!

Enfin van afgelopen maandag & dinsdag weten wij niets meer dan dat we even op het strand hebben gelegen en aan school hebben gewerkt. Ja.. óók dat doen we hier..

WOENSDAG, een dag voor in de boeken: Klein Curaçao, it was!
06.00AM ging de wekker om vervolgens misselijk en al 2 uur op de boot te zitten, samen met overboord kotsende mensen, om uiteindelijk aan te komen om het prachtige allermooiste eiland. WAUW, wat een blauwe zee en helderblauw water!

Om 07.00AM vertrokken we met de Mermaid naar het onbewoonde eiland. Eenmaal aan boord met een lekkere kop koffie en een lege maag vertrokken we tegen de golven in richting Klein Curaçao. Een zee-ziek-pilletje.. Pure onzin, toch?! Maar na 3 overgevende mensen en wat rondvliegende spuugspetters dachten wij & ons maag daar toch anders over.. Blegh!
Al snel werd de misselijkheid minder door het zien van twee super toffe wilde dolfijnen die zich even kwamen uitsloven rondom het schip. GAAF!

Na een reis van 2 uur kwamen we aan op het eiland, waar we met speedboten naar het vaste land werden gebracht. Hier stond een heerlijk ontbijt voor ons klaar! GENIETEN!

Met het ontbijt nog achter de kiezen & vol enthousiasme sprongen we direct de zee in om op zoek te gaan naar de SCHILDPADDEN.
Na ongeveer een uur snorkelen, kwamen we hijgend & uitgeput aan zonder ook maar één schildpad gezien te hebben.. Shit!! Uiteraard wel heel veel andere vissen én een megarog van zo'n meter groot gespot.

Enfin, na even rusten was het tijd voor een mini fotoshoot met de zee, het witte strand en.. (kleine verrassing), waarna de lunch alweer voor ons klaar stond.. Time flies when you're having fun!

After een goed geregelde barbecue met verrukkelijke schildpadden poten, krokodillen vlees en struisvogel ribben was het tijd om vissen te voeren en tegelijkertijd hopelijk tóch schildpadden te spotten.

Met een mega opgeblazen maag sprongen we het water in al zoekend naar de wilde schildpadden. Na een kwartier snorkelen, kwamen we dan ein-de-lijk een schildpad tegen. Damn.. wat zijn die beesten snel óf wat waren wij traag! Na 10 minuten met volle vaart snorkelen & wat foto's was het helaas tijd om ons te begeven naar het vaste land en op te drogen voor de laatste foto- en geniet momenten.

Al met al hebben we echt heel erg genoten van deze dag en raden wij iedereen aan om, met de "Mermaid" naar Klein Curaçao te gaan!

's Avonds nog even de heupen losgegooid in Cabana, en hier de verjaardag van ons dushi Lida ingeluid. HOPI BON!

De DONDERDAG hadden we afgesproken om samen met alle meiden van een ander studentenhuis te gaan touren. Met Mabel als chauffeur begonnen we de weg richting Blue Bay.. De naam zegt het al, een mooi wit strand met blauwe zee & overhalen hangmatten. SUPER!
Vervolgens was het "plan" om naar het strand Daaibooi te vertellen.. Na 2 uur verdwalen, 6 keer opnieuw de kaart te bekijken, een chagrijnige Mabel & 10 keer keren verder eindelijk aangekomen bij het juiste strand. Op het strand hebben we Lida haar verjaardag gevierd onder het genot van een hapje, drankje & wat fruitvliegjes. Jakkes, om gek van te worden hier!
Om 17.00PM zijn we richting huis vertrokken, om vervolgens met de hele groep jongens en meiden een hapje te gaan eten. Na het eten en lang twijfelen overwogen om tóch een dansje te doen in Alleys..
Daar stonden we dan.. met 6 meiden in een rondje op de dansvloer, met ongeveer 30 starende locals om je heen. Moet zeggen.. ONGEMAKKELIJK! Er dus al snel voor gekozen om ons bed op te zoeken en uit te kijken naar een volgende leuke dag.

Vrijdag nogmaals met de meiden naar het Westpunt gereden om bij Playa Santa Cruz met wat kano's naar de "blauwe kamer" te varen.
Na 20 minuten en veel fun verder kwamen we aan bij de blauwe kamer, een kamer in een grot waarvoor je eerst 4 meter lang onderwater moet zwemmen.. SPANNEND! Na wat moed verzameld te hebben, kwamen we aan in een gave blauw verlichte grot met helder blauw water en heel veel vissen (zie onderwater foto's).

Vervolgens durfde Mabel het aan om van een 4/5 meter heg grot af te springen. Enne.. dat was nog best gaaf!
Na een zware tocht terug was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wederom óók tijdens de terugreis verdwaald.. Toch veilig thuis gekomen en afgesproken om met de meiden (na een powernap) nog een hapje te eten en eventueel een dansje te doen.. Helaas werd de kleine powernap een grote slaap en zijn we ons bed niet meer uit gekomen (lui, maar óók niet verkeerd).

De volgende dag uitgeslapen, niks gedaan en aan het eind van de middag naar Villa Azul (andere studentenhuis) vertrokken om hier de verjaardag van bewaker Pony te vieren. Na een heerlijk verzorgde barbecue de zaterdag afgesloten met een film & een schoonheidsslaapje bij dushi Lida.

Zondag vroeg opgestaan om een dag te genieten in het paradijs: Saint Tropez Ocean Club, een zwembad die overloopt in de zee waar we heel de dag konden vertoeven op een heerlijk strandbedje.

Na een dag bakken, verkleuren en vervellen in de zon vroeg naar bed gegaan en ons nuttig gemaakt door wat aan school te doen.
Enne uiteraard is niets fijner dan na een drukke, heerlijke week te Skypen met familie, lieve vriendin en vriend!:)

Al met al was het zoals misschien al opgevallen, een luie week waarin we veel geslapen, geluierd en in de zon gelegen hebben (conclusie: van luieren wordt je óók moe).
Nou moeten we zeggen dat wij ons ook steeds meer ingeburgerd gaan voelen.. Traag lopen, iets te laat komen, goed dansen (haha grapje), etc.

Maandag.. Het begin van weer een nieuwe, maar echt vol geplande drukke week. De ochtend begon bij het Dolphin Center, waar wij mee mochten kijken met de Dolfijnentherapie. Indrukwekkend, interessant en wat zijn die dolfijnen toch slim, lief & mooi!
's Middags hadden we een afspraak met de enige echte epidemioloog van het eiland.. Helaas konden wij niet mee, en hebben we nog maar even genoten van de zon in de achtertuin (pff slecht leven hè).
Aan het eind van de middag nog even kunnen Skypen met ons lieve beste vriendin Lotte, om vervolgens na het eten vroeg onder ons laken te kruipen en dit lange reisverslag te schrijven.

De rest van de week staat volop in het teken van het project, waarin we veel afspraken hebben en proberen zo ver mogelijk te komen..
Zodat óók wij vanaf volgende week kunnen genieten van de Kerstvakantie!
Ohja.. En we gaan voor het eerst naar de Curaçaose Bioscoop. LEUK!

De plannen met Kerst en Oud & Nieuw zijn nog niet helemaal rond.. Misschien dat we Curaçao wel even inruilen voor het prachtige Bonaire.. Meer horen jullie hierover in het volgende reisverslag!

Dag lieve familie, vrienden & kennissen!

• 17 December 2014 - 09:39

Tess:

Woow.. ben er even helemaal stil van. Wat een prachtige ervaringen allemaal- Klein Curaçao, Blue Bay, Playa Santa Cruz, Saint Tropez Ocean Club, dolfijnentherapie.. en dan al die leuke verzorgde bbq's en lunches en feestjes in de clubs! Het lijkt zo onwerkelijk allemaal, maar jullie zijn daar gewoon echt!! En genieten, gelukkig optimaal zoals we van te voren hadden afgesproken ;)

Jullie willen niet weten hoe jaloers ik ben, en dan voornamelijk op de dutjes en slaapjes haha! Hier is het zoals altijd hectisch en chaos en ik stress me drie keer in de rondte met die stomme minor..

Maar wat sneu voor jullie mam dat ze dat virus te pakken heeft, dacht er nog aan toen ik het gisteren op het nieuws hoorde :( hoop dat ze snel weer opknapt. En jullie goed meet Deet smeren he poppies!

Ik wens jullie heel veel succes met werken aan het project deze week en ik hoop dat jullie daarna lekker kerstvakantie kunnen vieren en nog meer leuke dingen kunnen doen. Zal wel gek zijn, met de kerst op het strand.. Nou hier ook geen witte kerst hoor! De weersvoorspelling is 13 graden en regen whoeiii.

Schatjes, ik kijk uit naar het nieuwe verslag en ik spreek jullie morgen op de Skype!

Dikke kus en knuf van Tess

• 18 December 2014 - 18:28

Inge:

Hoi meiden, wat een leven hebben jullie, zeg!! Ik ben niet een beetje jaloers.:-) Hier zitten we met een griepepidemie. Allemaal snotterende en kuchende mensen. Geniet er nog lekker van. We eten de hamburgers en gehaktballetjes van oma met de Kerst wel op. We zullen 1ste Kerstdag wel even contact hebben. Nog heel veel plezier!!Liefs Inge