Superdushi! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu Superdushi! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Puck en Mabel Lingen - WaarBenJij.nu

Superdushi!

Blijf op de hoogte en volg Puck en Mabel

16 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Hebben jullie even de tijd? Nog geen week verder maar alweer zoveel te vertellen. Bereid jullie maar voor op een flink verhaal..

WOENSDAG – dag 1 op het prachtige eiland begon.. na een eerste stap avond gingen daar om 06:15 de ogen alweer open.. brr jetlag! Na een korte, koude douche zaten wij om 07:00 heerlijk in de achtertuin aan het ontbijt. Vandaag was het plan om contact te leggen met de opdrachtgever en een auto te huren, wat makkelijker leek dan het was want er was geen auto te krijgen.

Vervolgens de hele dag in de Curaçaose zon gelegen en gezamenlijk met wat andere studenten boodschappen gedaan. Met Mabel als chauffeur gingen we stotterend en over stoepen het avontuur aan.

Als we eenmaal weer beland zijn in het huis vertrekken we samen naar de dagelijkse fruitmarkt.. toch wel even wennen als die fluitende en dushi roepende mannen. Heerlijk een paar kilo fruit ingekocht en genoten van een passievrucht met honing. Goddelijk!

In de avond was het tijd om te koken. Na een aantal uren bedenktijd stond er verrukkelijke broccoli op tafel. Na een powernap hebben we samen met huisgenoot Manouk, Enzo en Leon genoten van de live muziek op Cabana beach.

DONDERDAG - de dag begon rustig, want zonder auto kom je hier nog niet verder dan een rondje om je eigen huis.
Heerlijk ontbeten in de zon en genoten van onze eerste duik in de achtertuin (de zee). Hopi bon!

Vervolgens weer op zoek gegaan naar een auto.. na 10 bedrijven gemaild en bezocht te hebben besloten om toch alles op de fiets te doen (grapje). Uiteindelijk toch gekozen voor een barrel van een local, die in Nederland niet meer op de weg zou mogen rijden. Direct een afspraak gemaakt met Terrence, die vrijdag om 10 uur de auto zou komen brengen.

’s Avonds werden we opgehaald door oud klasgenoot Wesley om samen boodschappen te doen en ons ogen uit te kijken in de Curaçaose Appie Heijn. Omygaddo.. ze hebben daadwerkelijk alles, alleen drie keer zo duur. Hierna heerlijke Roti gemaakt, wat administratieve dingen gedaan en vroeg ons bed in gedoken.

VRIJDAG – regen, regen en nog eens regen.. Om 10u een afspraak met Terrence, die hier vervolgens om 11u aan kwam kakken. Vervolgens mochten we mee rijden, om na 20 minuten onze prachtige barrel in ontvangst te nemen. Bij aankomst snapten wij volkomen waarom meneer een uur te laat was.. de klok liep 1,5 uur achter (typisch Curaçaos).

Helaas kwamen we door de Antilliaanse vertraging als ingeburgerde Antilianen een half uur te laat op de afspraak met de opdrachtgever. Na een rondleiding van stagiaire Lisa en het bekijken van allerlei vissen en dolfijnen, hebben we ons eerste meeting met de opdrachtgever gehad.

Na een lange zit zijn we naar wat medestudenten vertrokken om vervolgens met zijn allen te ‘genieten’ op Mambo beach. Shit.. alleen maar regen, regen en nog eens regen. Na een duik, een wandeling en wat foto’s hebben we gezellig met zijn allen wat gegeten bij een afhaal Antilliaan. Na de maaltijd naar huis vertrokken om ons op te tutten voor een nieuwe stapavond. Helaas.. bij aankomst thuis bleek één van de huisgenoten gebeten te zijn door een kwal en offerde Mabel zich op om te rijden naar de huisartsenpost. Na een lang avontuur was Puck in slaap gedoezeld.. en zijn wij na een hectische afsluiter toch maar onder ons laken gekropen.

ZATERDAG – Vandaag was de planning vroeg (07:00) opstaan en kijken naar de Antilliaanse Sinterklaas intocht om 08:00. Helaas.. om 09:00 werden wij wakker door de tikkende regen wat verleidelijk was om langer te blijven liggen.

Na wat slaap zorgde Mabel voor een goed ontbijt en deed Puck nog wat huishoudelijke taken.. wat geen goed idee bleek. Al snel kwamen we tot de conclusie dat wit & donker niet bij elkaar kan.. Bon bini verkleurde bikini’s en ondergoed..

Gedurende de dag regende het erg had. De slecht onderhouden straten zijn flink overstroomd. Hoppakee sneakers aan, camera in m’n rugtas en op naar het Westpunt.. (dachten wij)

11:30 stapten we in ons rode ford met als doel richting de mooie stranden en het lekkere weer te vertrekken. Eenmaal onderweg kwamen wij erachter dat Puck de batterij van de camera was vergeten.. shit!!! (toevallig zusje van Britt..). Vervolgens terug naar huis, ingepakt en al startklaar om alsnog naar het Westpunt te vertrekken kregen wij te maken met ons eerste mankement.. HELP.. de auto start niet meer!!
Na de auto met automaat te duwen (wat helemaal niet kan), 10 keer de auto starten en Terrence ingeschakeld te hebben, dacht Mabel te weten hoe zij de auto kon starten.. En ja hoor, hij startte (jammer Leon). Superdushi!

Na ongeveer drie kwartier rijden kwamen we aan bij het 1e strand, waar we mooie foto’s hebben gemaakt en de heren hun eerste sprong van de mega hoge rots hebben gemaakt. De rest van de dag wat heerlijke stranden bezocht. Wat is dit een onwijs, geweldige en bijzondere ervaring! WAUW.. wat is deze zee blauw.

Vervolgens naar huis gereden, wat boodschappen gedaan en genoten van een heerlijke salade. In de avond hadden we afgesproken met 8 andere studenten van het eiland om naar La Fuente te gaan. Eens kijken hoe een feest in de regen met een warme temperatuur bevalt… Ondanks de regen hebben wij ons flink vermaakt en lagen we om 04:00 weer in bed.

ZONDAG – Uitslapen?! Nee hoor.. om 08:45 stonden wij er alweer naast.. In de hoop om naar het strand de gaan, in de zon te liggen en jullie daarmee jaloers te maken. Helaas de dushi’s zitten in dezelfde regen als jullie thuis, alleen dan wat graden warmer (lees: 30 graden).

Verder zijn we van plan om vandaag rustig aan te doen en met zijn allen een begin te maken aan het project in Curaçao.

Oh en nog even over de dieren, de mosquitos zijn in volle gang en presteren het om iedere dag/nacht minstens 10 keer te prikken. Jullie raden al hoe typisch Nederlands wij er momenteel uit zien met witte benen vol rode vlekken. Jeuk!!!!

Sunchi’s

• 16 November 2014 - 14:53

Roos:

Jaja, jullie en witte benen, mooie

• 16 November 2014 - 14:54

Roos:

Leuk verslag weer!
    Terrence en automaatjes?! Hij gaat vooruit! Haha.
    Enjoyyyy!

• 17 November 2014 - 11:16

Ineke:

we zitten te genieten van jullie leuke ervaringen
    ga zo door dan is het net of we er ook bij zijn
    groetjes oma en opa

• 21 November 2014 - 13:44

Carla Baars:

Hallo dushi,s, alhoewel we elkaar niet kennen maar leon ook bij jullie project hoort, toch een reactie. Wat heerlijk om te lezen dat alles goed gaat. Je raakt gauw ingeburgerd op curacou want door de warmte loop je niet meer zo snel(dat doe je alleen nog de eerste dag,hihi). Geniet van jullie avontuur en de auto!! groetjes moeke van leon